fredag 3 december 2010

Adventkalender och Award / Adventtikalenteri ja tunnustus

Hej hej
Jag har varit upptagen hela veckan så att jag
inte ens hunnit uppdatera sidan som jag hade tänkt och göra till 1:a december...
Men men här kommer den.

Med dessa nissar höll jag på sent i tisdags kväll.
Vilken glädje-morgon det var för barnen på onsdag när de upptäckte att kalendernissar bär på sig många överraskningar och man fick öppna den första paketet.

Kommer ni ihåg dom första choklad-kalender som kom på marknaden?
Mitt första var My little pony och jag kommer ihåg att dom var dyra på den tiden.
Japp, Det var tider det ;O)

Fick en tjusig sol-award av Päm som har bloggen Hotel de teddy.
TACK så hemskt mycket, så glad jag blev!
Egentligen ska man dela den vidare, och jag gör det lätt och enkelt för mig...
ALLA SOM LÄSER DETTA TAR MED SIG DEN!
För det är ni värda allihoppa tycker jag, som orkar läsa mina inlägg och kikar in.
Tack
Trevlig helg och kram på er


Heipparallaa
On ollu vähän kiireinen viikko,
päivityksetkin on jääny tekemättä. Tarkoitus oli päivittää tämä joulukuun ensimmäisenä päivänä... mutta mutta, muita mukisematta tässä se tulee.
Näitten tonttujen parissa hääräsin myöhään tiistai-iltana.
Oli se ilon juhlaa lapsille kun ne keskiviikko aamulla heräsi ja huomasi kuinka paljon tontuissa roikkuu yllätyksiä. Voi sitä ilon riemua ja jännitystä kun sai aukaista ensimmäisen paketin.
Muistatteko ne ensimmäiset suklaa kalenterit jotka tulivat kauppoihin?
Minun ensimmäinen oli My little pony kalenteri ja muistan vielä että siihen aikaan ne oli aika kalliitaki...
Jooo... ne oli aikoja ne ;O)

Tämän ihanan aurinkosäteen tunnustuksen sain Pämiltä. Hänellä on blogi Hotel de Teddy.
Oikein SUURI kiitos, tulin todella iloiseksi!
Tämä kuuluu jakaa eteenpäin ja nyt kyllä aijon vähän helpottaa päätöstäni ja jaan sen
TEILLE KAIKILLE JOTKA LUETTE TÄMÄN
Tykkään ette teistä jokainen on sen arvoinen, jaksattehan lukea blogiani ja käydä täällä.
Kiitos
Nyt oikein hyvää viikonloppua ja halauksia


7 kommentarer:

  1. Voi että miten hauskat tontut paketteineen, voin uskoa sitä ilon määrää, kun lapset ovat nämä nähneet :)

    hih, silloin kun minä olin pieni, niin oli kyllä suklaakalentereita, mutta ei ollenkaan niin hienoja kuin nykyisin. Kuvakalenterit oli kyllä hienoja jo silloin.

    Mukavaa alkanutta viikonloppua!

    SvaraRadera
  2. Men du vilka fina kalendrar!! Har du gjort dom?? underbara. Tack söta söta du känns så bra. Ha en underbar helg =) KRAM

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort med tomtarna och paketen! Jag förstår om barnen blev förtjusta.

    Tack för att du tittade in hos mig, så hittade jag ju till dig också. Bilderna från ert hem är jättefina, och det märks att ni har en egen stil. Roligt att se!

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  4. Kivasti olet laittanut nuo paketit! Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera
  5. Grattis till utmärkelsen!
    Så söta Mailges tomtekalandrar är och oj så många spännande paket som väntar på barnen...

    Ja, oj så spännande det var då de första chokladkalendrarna dök upp. Jag minns det som om det var igår ;).

    Trevlig helg!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  6. Hej på er och tack för gulliga kommentarer <3
    Christa: Tomtarna kommer från Maileg
    Ha de gott och vi hörs ;O)

    Hei kaikille ja kiitos kivoista kommenteista <3
    Christa: Tontut tulevat Mailegilta
    Voikaa hyvin ja ollaan kuulosalla ;O)

    SvaraRadera
  7. HEjsan! Det var inte igår... men vilka fina nissar du har gjort. Önskade att jag oxå kunde vara så där påhittig.
    Hälsa alla med många kramar <3

    SvaraRadera