onsdag 5 maj 2010

Inköp från Hjärterum / Ostokset Hjärterumista

I förra inlägget skrev jag aldrig vad jag köpte från Hjärterum...
Hade inte riktigt tid och sitta vid datorn när vi hade gäster ;O)
Jag köpte en cement-kors, schablon siffror och två "medaljonger" om man nu kan kalla det för.
Schablon siffror var jag tvungen och testa direkt. Tryckte med textilfärg på jutetyg och lindade runt en träbit där det stod förut "Carpe Diem". Blev riktigt nöjd och fick inspiration och använda samma teknik på kuddar...
Nu önskar jag er en riktigt trevlig onsdag
Kram på Er

En muuten maininnut edellisessä postauksessa mitä ostin sieltä Hjärterumista.
Ei ole ollu oikein aikaa istua tietokoneella kun on ollut vieraita... ;O)
Ostin cementti-ristin, numero sabluunat ja kaksi "medaljonkia" jos niitä voi nyt sillä nimellä kutsua.
Numero sabluunoita oli pakko kokeilla heti säkkikankaaseen. Painoin numerot kangasvärillä ja pyöritin kankaan puupalan ympärille jossa ennen luki "Carpe Diem". Olin aika tyytyväinen ja meinasinkin kokeilla samaa tekniikkaa tyynyihin...
Nyt toivon teille oikein hyvää keskiviikkoa
Haleja

3 kommentarer:

  1. Vilka jättefina saker du shoppat :)
    Ha en bra dag :)
    mvh
    Therese

    SvaraRadera
  2. hei på deg.
    åå så vakkert dette var,
    likte korset så godt,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Tack snälla Therese och Sylvia!
    Kramar Nina

    SvaraRadera