tisdag 30 mars 2010

Väntar på barnens påskpyssel / Odotellessa lasten pääsiäskoristeita


Jag har inte pysslat varken pyntat till påsk förutom barnens planteringar och pyssel som ska få en hedersplats i köket. (när jag kommer få dem, för det skulle bli en överraskning till mig) Spännande och se vad barnen har hittat på... :O)
Vi kommer att resa bort till påsken till Tallinn tillsammans med min syster och hennes man och vår mamma som fyller jämna år. Brodern kan inte tyvärr åka med eftersom han ska åka iväg till Afghanistan och jobba. Inte som militär, utan han ska bygga/montera sjukhus-container till militären.
Pyntade dessa gamla ljusstakar som jag hittade i skåpet och ställde dem fram igen till hallen i övervåningen. Har beställt dem nångång i tiden från josefssons.

Nu ska jag kila iväg... ska träffa min underbara väninna Jaana.
Ha en underbar tisdag!
Kram Nina


En ole askarrellu tai koristellu pääsiäistä sen kummemmin, muuta kuin lasten tekemät koristeet ja istutukset jotka saavat aitiopaikan keittiönpöydältä, kunhan saan ne ensin. (lapset sano että se on yllätys äitille) Jännittävää nähdä mitä lapset ovat keksineet... :O)
Emme vietä pääsiäistä kotona vaan matkustamme yhdessä siskoni ja hänen miehensä ja äitimme kanssa tallinnaan. Veljemme ei pääse lähtemään mukaan koska hän lähtee Afganistaniin töihin. Ei armeijan miehistönä vaan rakentamaan/asentamaan sairaala-kontteja armeijalle.

Löysin nämä vanhat kynttilän jalat kaapista joita vähän koristelin ja otin uusio käyttöön yläkerran eteiseen. Olen ne joskus aikoinani tilannut Josefssonista.

Nyt täytyy lopetella... menen tapaamaan ihanaa ystävääni Jaanaa.
Oikein hyvää tiistaita!
Halein Nina

8 kommentarer:

  1. Hej Nina förstår att du inte pyntar så mycket alls om du ska resa bort...önskar dig en riktigt Glad Påsk! Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Här pyntas inte heller speciellt mycket.
    Ser mest fram emot vila och mat.

    Men du, vilken fin kista/låda du har står där!

    Hoppas att du får en bra påsk.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej Nina! Fina saker du har där i hörnet.. Snygga stakar..

    Ha en härlig påsk !
    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  4. Så fina dina ljusstakar var....Önskar dig en Trevlig påskhelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med Tallinresa! Jag åker också bort men kan bara inte låta bli att pynta ändå;)
    Skymtar en så vacker gammal låda också i bakgrunden på bilden, fiiin!
    Ha en riktigt Glad Påsk! Kram Cilla

    SvaraRadera
  6. Kauniita kuvia!!

    Hyvää pääsiäistä!!

    SvaraRadera
  7. Hej!!!
    Jag bara älskar trälådan där i hörnan;o)

    Glaaaaaaaaaaaad Påsk!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Ihana blogi sinulla! Tulen toistekin ihastelemaan =D

    SvaraRadera