onsdag 10 februari 2010

Svenska-Finska / Ruotsi-Suomi

Hej på Er
Det gläder mig och se hur många som har deltagit i in utlottning... jisses vad glad jag är!
Några av er har kanske funderingar varför jag skriver både svenska och finska... ja det är nämligen så att jag har nästan hela min släkt i finland och de mesta kan svenska men inte alla och då fick jag frågan varför skulle jag inte kunna skriva även på finska. Klart att jag kan göra det. Sen är det en annan femma om jag skriver rätt grammatiskt, varken finska eller svenska. Men det tror jag inte stör någon. För mig är detta bara bra träning. Övning ger färdigheter... har jag hört :O) hi
I lördags var jag på loppis... igen. Loppisen jag besöker har öppet onsdagar och lördagar. Dem heter Reningsborg i frölunda. Där hittar jag alltid något. Sist köpte jag dessa saker som syns på bilder. En härlig gammal flaggstång som jag redan har planerat vad som ska hänga där. Det får bli en överraskning till senare inlägg. Glasburken var söt, för om ni tittar noga på bilden så kan ni se att det står 1/2 kg på den.
Jep jep ... Det var allt för idag. Nu ska jag nog börja städa och se vart ska jag ha dessa fina saker.

Ha en trevlig onsdag
Kram Kram



Tervehdys kaikille
Miten mukava nähdä että teitä on noin moni osallistunut arvontaan... jisses miten iloiseksi tulin!
Jotkut teistä varmaan ihmettelee miksi kirjoitan sekä ruotsiksi että suomeksi... Se on nimittäin niin että melkein koko sukuni asuu suomessa ja suurin osa heistä kyllä osaa ruotsia muttei ihan kaikki ja sainkin kyselyn miksen voisi kirjoittaa myös suomeksi. Tottahan toki voin. Se vaan on sitten ihan eri asia kirjoitanko gramaattisesti oikein kumpaakaan kieltä. Tuskin se ketään haittaa. Minulle tämä on vaan hyvää harjoitusta. Harjoitus tekee mestarin... niin olen kuullut :O) hi
Lauantaina olin kirppiksellä...taas. Kirppis jossa yleensä käyn on auki keskiviikkoisin ja lauantaisin. Paikan nimi on Reningsborg frölundassa. Löydän sieltä aina jotain.
Viimeisin löytö on nämä kuvassa näkyvät esineet.
Vanha lipputanko jolle minulla on jo suunnitelmia mitä siihen laitan roikkumaan, mutta se on yllätys jonka saatte nähdä sitten myöhemmässä päivityksessä.
Lasipurkki oli suloinen. Jos katsotte purkkia tarkemmin niin näette kyljessä merkin 1/2 kg.
Jep jep... se kaikki tältä erää. Nyt taidan alkaa vähän siivoileen jotta löytäisin paikan hienoille löydöilleni.

Oikein hyvää keskiviikkoa
Hali hali


9 kommentarer:

  1. Hei Nina,
    hienosti kirjoitat suomeakin.
    Kiva kun jaksat kirjoittaa molemmilla kielillä.

    Saapa nähdä mitä keksitkään tuosta lipputangosta ;)

    SvaraRadera
  2. Hienoja löytöjä. Tuntuu, että joka muussa paikassa on hyviä kirppareita paitsi täällä.

    Mukavaa loppuviikkoa!

    SvaraRadera
  3. hei,
    kjekt å være to språkig,
    flink du.
    nydelige saker du har kjøpt på loppis.
    ha en flott dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Fin fina fynd du gjort, väskan är ljuvligt fin! Du skriver bra både på finska och svenska. Hyvä juttu. ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  5. Kikar in o tackar för titten! Hoppas dagen varit bra....Så fina saker du köpt! onsdagskramar Therese

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så mysiga saker!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  7. Fin, fina fynd!..vill också ha en brun, gammal resväska..men lyckas aldrig att hitta någon....men skam den som ger sig!!

    Ha det bäst!/ Kramis Sanne...

    SvaraRadera
  8. Ahh!Resväskor är en sån där sak som jag alltid letar efter på loppis!
    Fyndat har du gjort=))

    Önskar dig en skön Söndag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. TACK TACK!
    Ja någon gång hittar jag väl nåt... springer ju på loppisar titt som tätt ;O)
    Önskar er alla hjärtligt god alla hjärtans dag. Kram på Er!

    KIITOS KIITOS!
    Joskus sitä tekee löytöjä... juoksenhan kirppiksellä hyvin usein ;O)
    Toivon teille kaikille oikein ihanaa ystävän päivää. Haleja!

    SvaraRadera