måndag 7 december 2009

Bibeln / Raamattu

I lördags har jag möblerat om lilla hallen i övervåningen. Flyttade på saker lite hit och dit.
Gav bort skrivbordet så jag fick plats med byrån och den gamla lådan/kistan. Ställde fram bibeln som jag hittade på loppis för några månader sedan. Bibeln har läderband och är signerad till en präst på 1917-talet. Titta på den gamla fina skrivstilen på bibeln.
ps. Tavlan som jag pysslade hittade också sin plats.
Viime lauantaina vaihdoin vähän järjestystä yläkerran pienestä eteisestä. Siirtelin tavaroita vähän sinne tänne.
Annoin pois meidän vanhan kirjoituspöydän jotta sain tilaa lipastolle ja vanhalle laatikolle/arkulle. Laatikon päälle laitoin raamatun jonka löysin muutama kuukausi sitten kirppikseltä. Raamattu on nahkakantinen ja kirjattu papille 1917-luvulla. Katso raamatun vanhaaa hienoa kirjoitustyyliä.
ps. Askartelemani taulukin löysi samalla paikkansa.

6 kommentarer:

  1. hei Nina,
    så ndelig du har pyntet hos deg,
    jeg elsker gamle bibler,testamenter og salmebøker,
    har klart å finne noen jeg å på min vei på loppis osv.
    skjønne nøkkler du har.
    he en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för hälsningen hos mig!
    Du har jättefint hemma, gillar samma stil som dig!
    Otroligt fin blev stolen som du målat om!!

    Ha det så bra!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bibel. Svåra att få tag i..
    Sari

    SvaraRadera
  4. Ensimmäistä kertaa eksyin ihanaan blogiisi!!!

    SvaraRadera
  5. Hej Nina
    Tack för rart beröm hos mig. Vad fint du gjort i hallen där uppe. Bra idé att lägga gamla nycklar så där.
    Sköt om dig
    kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Hejsan Nina!
    Så kul att se dig inne hos mig.
    Tack så mycket för kommentaren!
    Men vilken fin bibel du fått tag på.
    Teckensnittet är mycket fin i den.
    Jag fann en bibel på loppis i höstas för 50kr.
    Men den .. luktar!
    Så jag har inte lagt fram den än.
    Får se vad jag finner för plats åt den.
    Din tavla är jättefin! Vad du är duktig. Jag har aldrig vågat mig in på att göra en tavla.
    Ser så svårt ut...
    Nej nu ska jag vidare!
    Vi hörs mer sedan. Stor kram på dig! / Åsa.

    SvaraRadera