torsdag 5 november 2009

Tidsdrivande / Ajan kulua

Efter en stund sittandes i soffan så blir jag rastlös och måste få göra något... ni som känner mig, känner igen det här... Eller hur?! :O)
Den här gjorde jag i julas. Tryckte text på en gammal linnelöpare som jag inte längre använde. Tog fram stämpel och textilfärg och så bara börja dutta bokstäver på löparen. Runt kanterna sydde jag sidenband och sedan skulle det hela sys på Ikeas kuddfodral. Detta kan vara väldigt bra present ide, man kan skriva egen personlig hälsningsfras och delvis så har man pysslat den själv. Har gjort flera sådana i olika färger och gett bort som present. Jul, dop, födelsedag mm.
I helgen har dom Hem & Villa mässan här i Göteborg. Ska nog dit och kika vad dom har.




Sohvalla istahtaessa minulle tulee usein levoton olo ja tekee mieli tehdä jotain kotona tai askarrella... te jotka tunnette minut, varmasti tiedätte sen... eikö vaan?! :O) Tämän tyynynpäällisen ompelin viimejouluna. Painoin kirjainleimasilla vanhaan pellavaliinaan tekstin ja kanttasin reunat kanttinauhalla. Sen jälkeen se oli vain sitten ommella koko "hökötys" Ikean tyynynpäälliseen kiinni. Hyvä lahja idea... kun voi painaa minkä tekstin vaan niin lahjasta tulee enemmän henkilökohtaisempi ja onhan se sitten osaksi itse tehtykkin. Olen tehnyt näitä myös erinvärisinä ja antanut lahjaksi. Jouluna, kastelahjana, syntymäpäivänä jne. Viikonloppuna täällä Göteborgissa on Koti & Talo messut. Taidan mennä katsomaan mitä siellä on tarjolla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar