söndag 8 november 2009

Farsdag / Isänpäivä



Idag har vi firat farsdag med smörgåstårta som jag gjorde igår kväll. Det gjorde min sambo(barnens pappa) verkligen glad och så blev det blommor som syns på bilden. Gjorde en liten prydnad till krukan.
Hade varit trevligt och kunna hälsa på min pappa, men det är inte så lätt gjort för han bor 140 mil bort. Så det blev samtal till pappan. Men med glädje ska jag berätta att vi kommer träffas nästa vecka när vi åker hela familjen till finland till min mormors 80-års kalas. Det ska bli SÅÅÅ härligt att träffa er allihopa. Kram på dig pappa.




Tänään on juhlittu isänpäivää voileipäkakulla. Voin sanoa että täällä oltiin iloisia kakusta. Kukkiahan ei ole unohdettu ja ne näkyykin kuvassa. Ruukun ympärille askartelin pienen koristeen.
Olisi ollut kiva päästä käymään isän luona, mutta se ei ole tuosta nuin vain mennä käymään kahvilla kun isä asuu 1400 km päässä. Joten puhelin soitto kuitenkin ilahdutti häntä, mutta ilokseni voin kertoa että tapaamme ensi viikolla kun mennään perheen kanssa suomeen minun mummun 80-vuotis synttäreille. Tosi kiva nähdä teitä kaikkia. Haleja isälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar